Din webbläsare är väldigt gammal och behöver uppdateras. Uppdatera din webbläsare för att Shiplink och andra webbsidor ska fungera korrekt.

Shiplink tar dina frakter till nya höjder!

Med Shiplink som din fraktavdelning får du mer tid till att fokusera på din verksamhet och dina kunder. Vi tar hand om allt det tidskrävande med att frakta, oavsett ditt företags storlek.

4,9 av 5
Google Review logotyp
Skapa ett företagskonto och
få 20% rabatt på en order!
Skapa konto på nolltid Boka dina frakter inom 30 sek
Fraktbolag vi arbetar med

Tillgänglig och förebyggande hjälp

Tillgänglig och förebyggande hjälp

Via vår erfarna kundservice får du stor hjälp och avlastning. Vi bevakar och följer upp dina frakter, upptäcker vi problem så åtgärdar vi eller kontaktar dig för komplettering av uppgifter. Vi tar dialoger med fraktbolaget och förhandlar fraktavtalen, hittar nya frakttjänster, granskar villkoren och sätter krav på transportören. Allt det som tar tid och är svårt tar vi hand om - så du kan fokusera på din verksamhet istället.

Rätt tjänst och rätt transportör

Rätt tjänst och rätt transportör

Våra fraktbolag är alla noggrant utvalda för att dom är bra, men dom är bra på olika typer av gods och destinationer. Vår erfarenhet och vårt smarta system ser till att du alltid får den bäst lämpade transportören och till bästa pris såklart. I vår enkla bokning anger du bara mått, vikt och postnummer så får du upp rätt tjänst direkt. Du undviker extra kostnader genom att få rätt tjänst och du kan lita på att frakten kommer fram och till rätt pris.

Bara att börja boka

Bara att börja boka

Plattformen är utvecklad tillsammans med våra kunder. Det ska vara enkelt och tryggt att boka men även lätt att följa upp, se kostnader, hämta fakturor. Plattformen är helt redo att börja boka i, samt vi har många funktioner som t.ex. adressbok, egna godstyper och en rad andra inställningar så att bokningen blir ännu enklare och tryggare att göra. I konto typen "Fraktavdelning" kan du också anpassa ytterligare och importera orderinformation för snabbare fraktbokning.

Vi guidar dig genom hela fraktresan

Vi guidar dig genom hela fraktresan

Förutom att vara tillgängliga när du behöver det så avsätter vi gärna tid med dig för att ge dig våra bästa råd. Vi kan mycket om frakt! Använd oss och all expertis vi sitter på. Kanske vill du optimera ditt sätt att packa på? Kanske funderar du på nya marknader? Börja skicka till andra länder? Vi tar oss tid med dig för att förbättra dina frakter!

Importera från ditt system till Shiplink för enklare bokning

Importera från ditt system till Shiplink för enklare bokning

Med Fraktavdelningen kan du koppla ihop WooCommerce, Shopify, Fortnox eller Visma e-conomic med ditt företagskonto blixtsnabbt. Öka nöjda kunder genom undvika misstag. Flytta orderdata snabbare och tryggare.

Andra system då? Det går också att koppla!

Andra system då? Det går också att koppla!

Det finns en pålitlig och kunnig partner inom systemintegration som hjälper dig att optimera och säkra fraktbokningarna oavsett vilket system du använder.

Frakt - Tips & råd

Här hittar du tips och råd som kan vara bra att ha med sig när man bokar frakt, med eller utan en egen fraktavdelning. Har du fler frågor eller funderingar kring frakt och dina frakter, kontakta vår kundservice

  • Shiplink är din pålitliga fraktpartner

  • Innan du bokar din frakt

  • En frakttjänst med flera fraktbolag

  • Kontakt med fraktbolaget

  • Särskilda önskemål med vårt system

  • Tillägg på fakturan

Frakter som alltid fungerar!

Frågor & svar!

Varför ska du använda Shiplink?

Vi hjälper dig att förbättra, förenkla och kapa kostnader när det gäller alla typer av frakter. Kom igång redan idag och säkra ditt företag med Shiplink som din egen fraktavdelning.

Vad kostar en frakt med Shiplink?

Det beror såklart på vikt, volym och destination. Vi håller ständiga förhandlingar och goda relationer med transportörerna för att kunna erbjuda dig det bästa fraktpriset för just ditt unika gods.

Hur och när kan jag få tag i Shiplinks kundservice?

Att finnas här för dig är viktigt för oss. Vi är ett mindre team med mycket kompetens och hög servicegrad. Du når oss enkelt och på dina villkor via mail, telefon eller chatt. Våra öppettider kan såklart variera beroende på helgdagar eller annat men vi vill alltid erbjuda generösa tider där du kan kontakta oss.

Måste jag skapa ett konto för att boka min frakt?

Nej, skickar du en eller två gånger per år så behövs troligtvis inget konto. Dock underlättar kontot bokandet med sina smidiga funktioner, vare sig man fraktar lite eller mycket. Med ett större fraktbehov rekommenderar vi alltd ett företagskonto. Det ger dig en bra överblick och full kontroll över företages frakter.

messages.customer_service_image_alt

Har du fler frågor eller funderingar om frakter?

Besök vårt hjälpcenter för att hitta mer information eller kontakta vår kundservice!

Tel. 010-20 706 66 Kundservice är stängt, vi öppnar igen: måndag 3 mars 8:30