
Shiplink tar dina frakter till nya höjder!
Med Shiplink som din fraktavdelning får du mer tid till att fokusera på din verksamhet och dina kunder. Vi tar hand om allt det tidskrävande med att frakta, oavsett ditt företags storlek.
4,9
av 5

Skapa ett företagskonto och
få 20% rabatt på en order!
få 20% rabatt på en order!
Skapa konto på nolltid
Boka dina frakter inom 30 sek
Skaffa en fraktavdelning idag
Konto bas
Företagskonto
0
kr / vecka
Helt gratis företagskonto! Betala bara för frakterna du skickar - inget annat.
- Kunnig, personlig och nåbar kundservice som arbetar förebyggande med dina frakter. En kundservice som ser dig och känner till dina behov. Läs mer. Personlig och tillgänglig kundservice
- Lättarbetad addressbok där du kan lägga till, lagra och uppdatera dina kunder för att göra framtida fraktbokningar ännu enklare. Läs mer. Adressbok för snabb bokning
- Flera funktioner och inställningar som optimerar fraktbokningen efter hur du arbetar. Spara tid på att använda smarta inställningar. Läs mer. Smarta användarinställningar
- Tydlig översikt på aktuella och tidigare frakter. Undvik att missa någon åtgärd som måste göras. Läs mer. Överskådlig och smart uppföljning
- Färdigt TA-system, välutvecklat för att göra det enklare för dig. Kopplat till flera transportörer, alltid uppdaterade prislistor oavsett godstyp eller destination. Läs mer. System för bokning av frakter
- Enklaste sättet att direkt beräkna och se vad fraktkostnaden blir. Alltid ett fast pris - det du ser är det du betalar. Läs mer. Beräkna fasta fraktpriser
- Ordning och reda med regelbunden faktura varje vecka. Allt samlat, tydligt och tillgänglig för att gör det enklare. Läs mer. Veckovis samlingsfaktura
- Få upp till 30 dagars betalningsvillkor istället för upp till 20 dagar. Mer fokus på din verksamhet, mindre fokus på administrativt arbete. Läs mer. Upp till 30 dagars betalningsvillkor
- Boosta ditt varumärke även under frakten. Anpassa din egna webbsida och mail som kunden spårar sitt gods med. Läs mer. Företagsunik sida & email för spårning
- Får bra rabatter på ett enormt sortiment av emballage och inredning för lager och kontor. Läs mer. Förmåner & rabatter
- Boka längre och givande möten med våra fraktexperter för rådgivning och vägledning. Läs mer. Boka möten för rådgivning
- Färdig och lättanvänd koppling till Shopify, Fortnox, Starweb, WooCommerce, Sharespine och Visma e-Ekonomi. Även möjlighet att koppla andra system finns. Läs mer. Integrationer & kopplingar
- Koppling för dig som har teknisk kompetens inom API för att möjliggöra integration mellan ditt system och Shiplink. Läs mer. API koppling för fraktbokning
- Alltid 100% klimatkompensation på alla frakter. Klimatprojektet är utvalt efter högsta certifikat - Gold Standard. Läs mer. Klimatkompenserade frakter
Konto fraktavdelning
Egen fraktavdelning
59
kr / vecka
Betala endast när du använder! Bokar du inget under en vecka så betalar du inte för den veckan.
- Kunnig, personlig och nåbar kundservice som arbetar förebyggande med dina frakter. En kundservice som ser dig och känner till dina behov. Läs mer. Personlig och tillgänglig kundservice
- Lättarbetad addressbok där du kan lägga till, lagra och uppdatera dina kunder för att göra framtida fraktbokningar ännu enklare. Läs mer. Adressbok för snabb bokning
- Flera funktioner och inställningar som optimerar fraktbokningen efter hur du arbetar. Spara tid på att använda smarta inställningar. Läs mer. Smarta användarinställningar
- Tydlig översikt på aktuella och tidigare frakter. Undvik att missa någon åtgärd som måste göras. Läs mer. Överskådlig och smart uppföljning
- Färdigt TA-system, välutvecklat för att göra det enklare för dig. Kopplat till flera transportörer, alltid uppdaterade prislistor oavsett godstyp eller destination. Läs mer. System för bokning av frakter
- Enklaste sättet att direkt beräkna och se vad fraktkostnaden blir. Alltid ett fast pris - det du ser är det du betalar. Läs mer. Beräkna fasta fraktpriser
- Ordning och reda med regelbunden faktura varje vecka. Allt samlat, tydligt och tillgänglig för att gör det enklare. Läs mer. Veckovis samlingsfaktura
- Få upp till 30 dagars betalningsvillkor istället för upp till 20 dagar. Mer fokus på din verksamhet, mindre fokus på administrativt arbete. Läs mer. Upp till 30 dagars betalningsvillkor
- Boosta ditt varumärke även under frakten. Anpassa din egna webbsida och mail som kunden spårar sitt gods med. Läs mer. Företagsunik sida & email för spårning
- Får bra rabatter på ett enormt sortiment av emballage och inredning för lager och kontor. Läs mer. Förmåner & rabatter
- Boka längre och givande möten med våra fraktexperter för rådgivning och vägledning. Läs mer. Boka möten för rådgivning
- Färdig och lättanvänd koppling till Shopify, Fortnox, Starweb, WooCommerce, Sharespine och Visma e-Ekonomi. Även möjlighet att koppla andra system finns. Läs mer. Integrationer & kopplingar
- Koppling för dig som har teknisk kompetens inom API för att möjliggöra integration mellan ditt system och Shiplink. Läs mer. API koppling för fraktbokning
- Alltid 100% klimatkompensation på alla frakter. Klimatprojektet är utvalt efter högsta certifikat - Gold Standard. Läs mer. Klimatkompenserade frakter
Utan konto
Boka frakt direkt nu!
Behöver du boka en frakt på direkten? Klicka nedan och boka snabbt utan konto.
Vad får ditt företag?
Aktiv personlig kundservice
Vår kundservice är alltid ett steg före och övervakar och kontrollerar dina fraktleveranser hos transportör för en trygg leverans.
Alltid rätt fraktbolag
Shiplinks smidiga system väljer alltid den bäst lämpade transportören för dina specifika behov.
Ett system för allt
När du använder Shiplink får du en enkel och användarvänlig plattform för att boka, hantera och spåra dina försändelser.
Rådgivning & vägledning
Vi finns nära till hands och ger dig fraktkunskaper som underlättar ditt arbete.
Med Fraktavdelningen kan du koppla ihop WooCommerce, Shopify, Fortnox eller Visma e-conomic med ditt företagskonto blixtsnabbt. Öka nöjda kunder genom undvika misstag. Flytta orderdata snabbare och tryggare.
Det finns en pålitlig och kunnig partner inom systemintegration som hjälper dig att optimera och säkra fraktbokningarna oavsett vilket system du använder.
Frakt - Tips & råd
Här hittar du tips och råd som kan vara bra att ha med sig när man bokar frakt, med eller utan en egen fraktavdelning. Har du fler frågor eller funderingar kring frakt och dina frakter, kontakta vår kundservice
Shiplink är din pålitliga fraktpartner
Innan du bokar din frakt
En frakttjänst med flera fraktbolag
Kontakt med fraktbolaget
Särskilda önskemål med vårt system
Tillägg på fakturan
Frakter som alltid fungerar!
Frågor & svar!
Varför ska du använda Shiplink?
Vi hjälper dig att förbättra, förenkla och kapa kostnader när det gäller alla typer av frakter. Kom igång redan idag och säkra ditt företag med Shiplink som din egen fraktavdelning.
Vad kostar en frakt med Shiplink?
Det beror såklart på vikt, volym och destination. Vi håller ständiga förhandlingar och goda relationer med transportörerna för att kunna erbjuda dig det bästa fraktpriset för just ditt unika gods.
Hur och när kan jag få tag i Shiplinks kundservice?
Att finnas här för dig är viktigt för oss. Vi är ett mindre team med mycket kompetens och hög servicegrad. Du når oss enkelt och på dina villkor via mail, telefon eller chatt. Våra öppettider kan såklart variera beroende på helgdagar eller annat men vi vill alltid erbjuda generösa tider där du kan kontakta oss.
Måste jag skapa ett konto för att boka min frakt?
Nej, skickar du en eller två gånger per år så behövs troligtvis inget konto. Dock underlättar kontot bokandet med sina smidiga funktioner, vare sig man fraktar lite eller mycket. Med ett större fraktbehov rekommenderar vi alltd ett företagskonto. Det ger dig en bra överblick och full kontroll över företages frakter.
Har du fler frågor eller funderingar om frakter?
Besök vårt hjälpcenter för att hitta mer information eller kontakta vår kundservice!
Tel. 010-20 706 66 Kundservice är stängt, vi öppnar igen: måndag 3 mars 8:30